Alfa Omega


Underbart att få jobba med barn! Jag längtar såå tills jag får plugga! Jag fick lite teckningar idag, här är två av dom, jag orkade inte scanna in dom. Idag var det jag som stängde på dagiset, det var ju hr slappt som helst, det var jag och fyra barn. Så vi satt och grävde efter mask och prata lite. Sen var det bara att låsa och gå hem. 

Så skönt att det är ljust så länge nu, jag kom hem lite innan 18 så jag och Oliver gick på långpromenad, först längs vattnet och sen in i skogen, härligt med lukten av skogen!!

Det är så coolt att jag först nu förstått hur OTROLIGT olika jag och Oliver är, på allt. När vi prata på promenaden till exempel så pratar han gärna om molekyler och vetenskap och ja...det är svårt att hänga med. Medan jag pratar om hur intressant det är med mänskliga relationer och barn och utveckling och pedagogik. Det svåraste är att lyssna på den andra och fatta vad den menar, han tycker inte alls att det är lika ballt som jag när jag berättar om två barn som bråkade och sen bad om ursäkt till varandra. Och jag förstår inte alls hur coolt det är med proteinkedjorna mellan muskelfibrerna som fylls med PTA (Det var nåt sånt han sa, jag minns inte) men man får göra sitt bästa för att försöka förstå varann. Jag fattar inte hur jag inte har sett det på 3 och ett halvt år!! Hallå vi är natt och dag! Eller jag kanske ska se det som ying och yang, eller A och O (som i Aida och Oliver).







Kommentarer
Postat av: Anonym

RNA?

2009-04-30 @ 02:23:08
Postat av: Marre

Ja de e ju så man ska va i en relation, då kompletterar man varann ^^

2009-04-30 @ 13:03:35
Postat av: Sofia

Ozzy och jag är också som natt och dag, det är ju toppen, tror man har mer nytta av varandra då=)

2009-05-02 @ 20:22:05
URL: http://viggosmami.blogg.se/
Postat av: Anonym

update please!

2009-05-03 @ 22:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0