Morgon stund

Nu har jag sovit i typ 4 timmar, vi ska försöka vända lite på dygnet. Oliver går ju i skolan och imorn börjar han 8.00 och slutar typ 17, stackarn. 
Jag skulle haft träning idag egentligen men nej det är pingis turnering i alla hallar, så idag blir det en lång promenad. Jag skulle vilja ha nån att promenera med, men Sunnie plupp e ju sjuk, stackarn, hon får ju varenda virus i stan hon. Hoppas det går över snabbt så vi kan fika eller promenera eller vad som helst. 

Jag har suttit och läst på patent och registreringsverkets hemsida och uppfinnare.se, det verkar så svårt att få sin idé till verklighet. Det kostar massa pengar och kräver tålamod och försiktighet så man inte blir lurad av nån som stjäl idén, och det tar flera år att få ut det på marknaden. Till exempel om man skickar in en patent ansökan som kostar ungefär 3000 kr så tar det cirka 2 år innan man har patenten och dessutom rekomenderar dom att man ska anlita ett patentombud som kostar ca 35-70 000 kr. Shit asså, jag måste bli rik på andra sätt innna jag kan bli rik på mina uppfinningar. 
Men jag ger inte upp än, jag ska ta och smälta den här informationen ett tag och sen får vi se vad som händer.

En kopp kaffe tack...peace out!

Kommentarer
Postat av: sunniva

sv: nej men den va rooolig, haha :D och tack, jag tar emot dom och äter dom.



jag ska bli jättefrisk på en gång, eller så fort jag kan. lovar!

2009-04-19 @ 20:40:15
URL: http://sunniva.blogg.se/
Postat av: Marre

Men fy va drygt att de ska kosta så mkt! Men hoppas att det löser sej, skulle va kul :D

2009-04-20 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0