Sprudeli-sprillig

Nu vågar jag må bra! Jag hade ett möte med min psykolog, läkare och handläggare från försäkringskassan. Det känns bra jag har en framtidsplan på ett ungefär iaf. Jag vill jobba på dagis och ska förhoppningsvis börja arbetsträna på ett snart. Jag ska bara ha ett till möte med min handläggare och nån från arbetsförmedlingen. Sen får vi se vad som händer, men jag känner mig så lättad. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna må bra igen, det är så skönt för jag börjar känna mig mer och mer som mig själv. 

Det är otroligt skönt att ha en psykolog, man lär sig att jobba med sig själv. Jag trodde det var hennes jobb att fixa mig för jag orkade inte fixa mig själv men så är det inte. Det är hennes jobba att få mig att hjälpa mig själv. Det tog jätte länge innan jag verkligen förstod att den enda som kan hjälpa mig är jag, visst man kan få en extra liten pusch från nån annan, men om man inte tänker hjälpa sig själv så spelar det ingen roll hur mycket folk än puschar en. Mina puschar har kommit lite här och var och från massa olika människor, men Oliver och min psykolog är de viktigaste. Jag är så glad att jag har dom.

När jag gick från mötet och kände mig konstigt sprudeli-sprillig som om jag stod precis i början på mitt nya liv så passade jag på att fira med lite rea-shopping. Massa nya trosor och två tröjor. Det är en present till mig och mitt nya liv från mitt gamla liv.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Shit vad nice att du också bloggar. Det gör livet lite roligare igen ;)

2009-02-03 @ 19:22:43
URL: http://lavictoria.blogg.se/
Postat av: aida

tack vad gullig du e! kram

2009-02-03 @ 22:03:13
Postat av: Luc

Hej Aida! Kul att jag hittade till din blogg. Fina saker och fina ord. Kul att du vill jobba på dagis. It's AWSOME! :) Vi ses snart sis. POUCE

2009-02-05 @ 17:01:30
URL: http://lucistzuhause.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0