Att stressa eller att inte stressa?

Nu var det länge sen jag skrev, det är för att min lillasyster är här så jag har inte hunnit. Vi har varit iväg i helgen och firat farmor som fyllt 70. Det blev värsta family reunion för det kom släkt från alla håll. England, Corsica, Härnösand och Östersund förstås. Det var verkligen jätte trevligt! Egentligen var det ju inte meningen att min lillasyster skulle vara med på det, jag trodde verkligen att hon skulle komma nästa helg, men det var ju nu, det missade jag totalt. Mamma ringde mig i fredas och väckte mig och fråga typ om nån skulle möta min lillasyster vid tåget. Och jag svarar som ett frågetecken om hon verkligen menar idag och inte nästa vecka. Mamma får typ paniiiiik och börjar ojja sig och nu fattar jag att min syster verkligen kommer idag. 
Aha ok tänker jag då ska vi lösa det på nåt sätt, och jag försöker förklara för mamma att det går att lösa, men hon verkade för upptagen med att stressa upp sig själv, men vi la på tillslut så jag kunde få ordna lite. 

Så jag ringde Olivers pappa som ordnat allt inför helgen och sa att det blivit ett litet missförstånd och att min syster kommer idag. Ja men det löser sig på nåt sätt säger han, lugn som en...nånting som är lugnt. Jag  -Ja men vad bra ok vi ses imorn. Så lätt var det fixat! Två sekunder senare ringer mamma igen och säger, -Jag läste ju på din blogg att ni ska iväg i helgen och fira farmor, hur går det ihop. Och så börjar hon stressa upp sig igen innan jag ens hinner få ur mig nåt. Jag  -Jo men det är fixat, ta det lugnt mamma. Jag visste inte ens att min mamma läser min blogg, trevligt tänkte jag, jag trodde hon hade glömt bort det. I alla fall så lugnar hon ner sig och vi prata en stund till.

Ja människor är alla olika, men jag är så glad att jag är en sån lugn människa när det gäller sådana här situatuoner, det verkar så jobbigt att stressa upp sig så. Som jag brukar säga, "Om det redan har hänt så kan man bara göra det bästa av situatioen"  Nån gång kanske mamma kommer ihåg att tänka så också, då ska jag vara stolt för då är det jag som lärt henne det! No affense mami. Suukko!

Peace out!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Aida lugn som en filbunke...



Eller "det är jag i en kokosnöt" Kommer du ihåg det sötis?=)

Puss puss



Hoppas du och din syster hade trevligt.

2009-02-17 @ 12:23:26
URL: http://viggosmami.blogg.se/
Postat av: Anna Väätäinen

Ska försöka lära mig!Suukko/puss Äiti

2009-02-18 @ 21:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0