Mitt nya liv

Dagen började med att jag försov mig, inte så himla bra när jag skulle till mitt livs viktagaste möte som det känns just nu iaf. Det var på arbetförmedlingen tillsammans med min handläggare från försaäkringskassan. Jag skulle vara där 10.00, men jag vaknade 9.54 men lyckades endå vara där 10.13 och det var lugnt ingen var arg och jag gjorde endå ett bra intryck. Yeeeiiiii for me! Mötet gjorde mig glad, jag kände att jag har en framtidsplan, känner mig hoppfull och längtar. Nu har jag en del att göra men jag har min lilla lista och det hjälper för jag gillar att planera särskilt när man ser hur mycket man får gjort om man verkligen vill och engagerar sig.
Början på mitt nya liv...here I come!

Min plan är att jag ska arbetsträna på ett dagis(det måste jag söka själv) sen när jag är friskskriven så hoppas jag att jag kan vikariera där under sommaren och sen till hösten vill jag plugga till förskolelärare. Jag älskar barn så det här passar mig. Varför har jag inte fattat det här tidigare, antagligen för att man känner sig trygg i det man är i för tillfället varför riskera sitt heltidsjobb för ovisshet och hopp. Men nu hade jag som ingen återvändo, för jag klarar verkligen inte av att jobba på mitt gamla jobb, så nu har jag valt med hjärtat och det känns rätt! Jag är faktiskt otroligt glad för allt mitt gamla jobb har gett mig, jag är inte samma människa nu som då, jag har utvecklats nåt otroligt. Mycket mer än jag någonsin skulle ha vågat drömma om och det är jag väldigt tacksam för och stolt över! Kommer aldrig glömma allt det där och alla underbara människor som man har lärt känna, skönt att jag fortfarande kan ha kvar er!


Jo jag fikade efter mötet med mina gamla jobbarkompisar (känns konstigt att skriva så), det var trevligt. Sen var det träningsdags och jag var jätte peppad. Men det var segt hade konstiga ont, i knät och i fötterna och alla andra var sega oxå. Men men jag gjorde mitt bästa och hoppas på en dunder underbar träning på söndag. Ser fram emot den!

Livet leker! Tjing!

Kommentarer
Postat av: Zaid

Man brukar ju forsoka anpassa sig efter sin "publik" eller vad man ska kalla d!! Tex. om du ska ha foredrag for en mellanstadie klass eller en universitets klass sa gor du d pa tva olika satt! Sa har har dom anpassat H&M efter den Amerikanska maknaden som inte alls ar sarskilt rolig. Ja kan hitta klader i den har landet men inte som i sveroge. I sverige kan ja shoppa en dag och hitta hur mycke som helst for d e stil pa allt, men har hittar jag natt en dag och sen ett plagg till typ tre veckor senare. Aven om ja gr ut for att stor shoppa sa hittar ja inte s amycke ja vill ha! Sa H&M e bara lite mer trist, Devided avdelningen ar den som ar minst sa har dom mest gra, marin bla och svarta klader och inte alls lika mycke balla klader. Men daremot sa hittar ja mer klader har som passar min kropp ab ja gjorde i sverige! Sa d e bade bra och daligt att shoppa har... men H&M SUGER faktist... inte alls som hemma!

2009-02-06 @ 03:49:21
URL: http://afrosentric.blogspot.com
Postat av: Zaid

Oj!! Va langt d blev... men nu forstar du i alla fall!! HAHA!

2009-02-06 @ 03:50:09
URL: http://afrosentric.blogspot.com
Postat av: sara

guud va kul att läsa din blogg :)

och att du har planer på att börja plugga...det är jättekul att plugga det har jag också precis insett!!! Det passar dig jättebra du kommer bli en jättebra förskolelärare!!!!

2009-02-06 @ 11:29:36
Postat av: Ullis

åh vad kul, du skulle passa jättebra som förskolelärare!! :) Go for it!

2009-02-06 @ 16:28:41
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Marre

skönt att det gick bra :) är övertygad om att det kommer gå bra på arbetsträning med ;)

2009-02-07 @ 10:25:48
Postat av: Grannhunden

Lycka till!

2009-02-07 @ 10:31:38
URL: http://grannhunden.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack för att jag fick komma på festen :) och du, jag gillar dig :)

2009-02-08 @ 00:58:31
URL: http://finnsingensomjag.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv: Tack :) det känns härligt att vara en av er :P

2009-02-08 @ 02:57:06
URL: http://finnsingensomjag.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh men du skulle ju passa jättebra på dagis ju, du är underbar med barn :) kramar

2009-02-20 @ 21:50:09
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0