Prioritera rätt

Jag har druckit massa kaffe idag, eller ja två koppar men det är mycket. Jag slutade dricka kaffe när jag började må dåligt och har inte kunnat dricka det sen dess för det bara påminner mig om stress och att orka med det. Men nu när jag känner mig som mig själv igen och mår bra så provade jag kaffe igen när min syster var här, och det blev en succé, som att träffa en gammal vän. Men det blir inte i samma mängder som förut, inte än i alla fall.

Jag längtar tills jag börjar plugga, det var länge sen sist, 5 år sen ungefär. Fast det blir ju på distans men det ska jag nog klara! Det blir (förskole)lärar utbildningen i 4 år! Så himla skönt att ha en plan, jag trodde ju att allt var förstört när jag gick in i väggen, men nu är jag glad att det hänt och att det är över för det har tagit mig hit där jag är nu. Jag känner mig själv bättre och är en starkare människa! Det känns mycket bättre med den här planen än med min förra att bli restaurangchef och sen avancera mycket mer. Det var inte riktigt menat för mig, men jag ångrar ingenting för jag skulle inte vara den jag är i dag utan McDonalds. Jag prioriterar att ha ett liv efter jobbet istället för att mitt liv ska vara jobbet, självklart vill jag trivas och ha kul på jobbet men jag vill inte ta med mig det hem. När jag slutar ska jag ha krafter kvar att "leva" och göra vad jag vill! 
Jag är glad att jag kan tänka så här för jag känner många som ger hela sig själv till jobbet och glömmer bort att må bra. Det är synd, för jag kan inte hjälpa dom, de måste vilja hjälpa sig själva först. Det ända jag kan göra är att hoppas att de inser det innan det är försent och väggen är där.

Kom ihåg att hur du mår kommer alltid först på prioritetslistan!

Peace out




Kommentarer
Postat av: sunniva

sv: men NEJ, victoria är inte smart.

2009-02-25 @ 00:18:56
URL: http://sunniesunshine.blogg.se/
Postat av: Ullis

det var bra sagt!! Kul att du mår bättre!

2009-02-25 @ 06:57:04
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Anonym

va fin din blogg är! :) du har blivit utmanad av mig :P puss pussgurka

2009-02-27 @ 21:51:04
Postat av: Äiti

Kuullostaa aivan ihanalta tulevaisuudensuunnitelmalta!Suukkoja ja Haleja!

2009-03-02 @ 12:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0