Long time no see

Vilket underbart läger!!! Vi var i Sundsvall och där finns det grop, så man kan prova nya volter. Det är en grop fylld med skumgummi kuber så man kan landa mjukt! 

Inför helgen har jag laddat mentalt. När jag går och lägger mig så ser jag mig själv i slowmotion, köra alla nya volter jag vill prova på. Att träna mentalt är någonting jag verkligen tror på. Så fort jag blev osäker på nåt så var det ju bara att gå in på youtube och kolla på folk som gör övningen rätt och sen bara blunda och föreställa sig själv göra det. Jag hade för länge sen satt upp mål för detta läger, och det känns helt underbart att jag nått upp till mina mål.
Sista dagen på sista träningspasset så hade jag ett mål kvar, dubbel-salto. Jag körde den övningen två gånger, första gången blev jag glad att jag kört, men inte helt nöjd, många små fel blev det. Så jag hoppa upp för att köra igen...
Andra gången gick mycket bättre och när jag landade i den mjuka skumgummigropen så insåg jag att jag uppnått alla mina mål för lägret. Jag slängde upp massa skumgummi kuber i luften och skrek av lycka,

-Världens bästa läger, aaAAAaaaAAhHHHhh!!!!!!!!WoohooOoOOOooOOOOO!!!!!!!

Och det regnade skumgummi, underbar känsla!!!! Gymnastik betyder så mycket för mig, inte bara för att det är en rolig träningsform, det betyder mer psykiskt. Att ha kontroll på sin kropp OCH sitt psyke, när man kastar sin kropp i volter, det är så powerful. Alltså det går inte att förklara, men det gör så jag känner mig helt fantastisk! Makt! Plus att man hela tiden kan utvecklas, i övningarna och mentalt. Jag är absolut inte samma gymnast nu (mentalt) som jag var för 5 år sen.
Poängen är att gymnastiken får mig att må bra, det får mig att orka mer, i resten av mitt liv oxå.

Här är min dubbel-salto




Peace!

Kommentarer
Postat av: EAJL

Hade lätt somnat i den där högen. Skulle aldrig ta mig ur. Å andra sidan skulle det göra lite ont om någon landade på mig.



Men kul att lägret var awesome! Hade visserligen inte väntat mig något annat.

2010-03-04 @ 00:10:30
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0