pluggteknik

Idag har jag känt mig duktig faktiskt, lite segstartad men jag är nöjd ändå. Jag gick nämligen till biblan och pluggade, fast först var jag tvungen och köpa en del smink för allt mitt håller på och ta slut. Självklart tar det slut när man inte har pengar att lägga på sånt.


MEN jag är ju så bra på att hitta saker på rea, jag hittade både maskaran och en min favorit consealer för 50% awesome! Sen var det en annan sak jag var tvungen att köpa som inte var på rea.


Imorn ska jag upp tidigt och sätta mig på biblan igen och plugga, vilket betyder att jag måste läsa en massa böcker. Det är så himla svårt för mig att koncentrera mig när jag läser, minsta lilla ord stör mig och jag måste börja om. Även fast folk viskar så går det inte. Så jag provade att sätta på radion på mobilen, men jag var tvungen att byta kanal hela tiden för dom pratar mellan låtarna, och i Jämtland finns det ju inte så många kanaler att välja mellan så det blev störigt till sist.



Även fast det var tyst i kanske en kvart så var det så jääävla svårt för jag svävar iväg i mina egna tankar, MEN jag fortsätter att läsa och sen när jag läst en sida så inser jag att jag inte "lyssnat". Fattar ni eller? asså jag läser men jag hör inget för jag råkade tänka på att jag borde tvätta och köpa öronproppar. Min hjärna alltså!



Så jag tänkte att om jag kanse gör nånting för att störa hjärnan lite grann så jag fortfarande hör texten jag läser men inte kan sväva iväg i tankarna så kanske det går. Jag kom på att min bror hade en tvångsmässig grej han höll på med förut med fingrarna. Han var tvungen att dutta med tummen på dom andra fingertopparna på samma hand, fram och tillbaka. Det var mer komplicerat än så men jag minns inte, i alla fall jag provade och det funkade!
Fast ibland när jag tappade bort mig med fingrarna var jag tvungen att pausa läsningen så jag kunde komma på rätt spår igen.


Det känns inte jätte bra och mana fram en tvångstanke, tänk om jag MÅSTE göra så mer än vad jag hade tänkt mig från början, men jag måste ju läsa all kurslitteratur. Bättre att ha en tvångstanke och höra vad man läser än att missa halva boken för man tänkte på kattpesten och golvvärme.





Min mami gav mig lite av sina kläder som hon inte använder, det känns som om jag har handlat nytt och det var evigheter sen! kul kul, kiitos äiti!!
Nu ska jag prata massa med Erik på skype!

Kommentarer
Postat av: Haag

haha..du är så underbar! :D

2009-09-17 @ 08:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0