GI-mat


Jag och Oliver har börjat äta GI-mat för han vill gå ner i vikt och det skadar ju inte om jag oxå går ner ett par kilo. 
Det är skönt att äta nyttigt, och gott. Jag fattar inte att jag inte upptäckt det tidigare, det är ju underbart.

Mättnadskänslan är helt annorlunda, man känner sig inte så uppsvälld, så där så man vill lägga sig i soffan en stund och seg-kolla på tv. Nu vill jag istället upp och hoppa och göra saker efter maten.

Det är roligare att laga mat för man måste hitta på nya saker hela tiden, och man kan göra det tillsammans. Vi har suttit vid vårat köksbord och ätit hela veckan. As mysigt är det!
Förut var det en av oss som lagade mat och när det var klart så hiva man upp en hög på en tallrik och satte sig vid soffan, uuuuääää man hör ju bara hur tjock man blir av den rutinen. 

Salladen står klar på det dukade bordet tillsammans med bubbelvattnet, vi har köpt en Wasser Max (kolsyremaskin). Köttfärslimpan med mumsiga champinjoner på står i ugnen och bakas, mmm va gott det ska bli!
Det blir extra mysigt om man dricker vattnet ur vinglas, det känns mer nyttigt och lyxigt.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: niedine

hur går de me GI-maten? blir de dyrt? massa pussar vi ses snart :)

2009-07-06 @ 20:06:33
Postat av: Lennart

Kör på räkor vet jag =)

De e nyttigt de



Tack för besöket..

2009-07-06 @ 20:22:11
URL: http://femiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0