Rööööööööööööööööööööööööv

Fucking Alfa kassan suger fucking jäääävla balle!

Imorn ska jag ringa dom och ge dom mer än dom tål, jävla myndighetsidioter!!!!! Helvete! Dom säger att jag inte har skickat in papper so jag redan har skickat in två gånger!!! Arslen!

Tillochmed tanten på arbetsförmedlingen tyckte det var konstigt = hon tyckte oxå dom var ARSLEEEEEEN!!

Jag har ringt alfakassan flera gånger förut och dubbelkollat så att det inte är något som saknas, och verkligen gjort ALLT rätt, och så gör dom så här mot mig, jävla analpluggar! Och väntetiden är nu uppe i 16 fuckinh jävla veckor!!! Jag kommer typ få mina pengar ett år efter att jag hade behövt dom, jävla mongo-arsel-snigel-fucking-myndighet! Hora!

Hora hora hora!! Fan







Jag hittade en fågelunge på gångvägen i ösregnet utanför mitt hus, den rörde knappt på sig. 

Fåglar är läskiga för dom flyger snabbt och gärna in i fönster plus att dom har massa äckliga baciller på sig, så jag tog på mig mina fina gula diskhandskar och la den i en låda. 
Sen surfade jag fram lite info på internet om hur man räddar en fågel. Man tar en vattenflaska (jag tog en badskumflaska) och fyller den med varmt vatten sen lägger man en handuk på den i en låda och stoppar fågeln där med locket på annars kanske den flyger iväg när den piggnar till. 

Sen var det såklart jätte svårt att hitta rätt nummer att ringa. 

Sist jag försökte hjälpa en fågel som var trasig så blev jag kopplad runt hela Östersunds kommun och tillslut var det typ en gubbe som sa att jag kunde ta den till nåt ställe men att det skulle kosta mig! Som att jag vill betala för att laga en äcklig skata, på en fredag eftermiddag när jag är påväg att fika, nej tack!

Iaf jag ringde till distriktsveterinärerna och så var det en kvinna där som hade gått nån viltvårdarutbildning så jag kunde ta med fågeln dit. 

Den hade piggnat till ganska bra för den lyckades ta sig loss från veterinären och började flga vilt i rummet...

Jag fick lite smått panik av en pytte liten bebis fågel, så jag tog på mig min luva för säkerhetsskull, eller nåt?!
Den hade en skada på ena ögat, kanske för att den hade slagit i huvet. 

Jag borde döpa den till nått, hmm, Marko får han heta. Marko fick iaf lite sockerlösning och nu ligger han i lådan och vilar.

Nu ska jag släppa ut honom, i det närmsta trädet från den platsen jag hittade honom.

Farväl Marko, du gjorde min dag lite bättre.



Kommentarer
Postat av: challe

aaaaaaaw... vad gulligt :D

2009-07-28 @ 20:10:15
URL: http://lesbian.blogg.se/
Postat av: nx

Fler borde vara som du

2009-07-29 @ 01:29:44
Postat av: Marre

Åh va sött <3

2009-07-30 @ 23:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0