Den 25!!!

Yeah, nu har man fått pengar! Jag har betalat hyran och min pojkvän som får mindre än mig betalar alla räkningar. Jag tror att jag har några till räkningar som borde komma med posten snart, så jag vet inte hur mycket pengar jag har att röra mig med. Jag får vänta ett tag med att räkna ut det. Plus att lånet dras den 31 varje månad och jag hinner alltid glömma bort det och tycker att jag har ju massa pengar kvar och så dras det och jag har plötsligt mycket mindre på kortet.

Ajja nu är man ju lite gladare iaf för det är ju roligare när man har pengar. Imorn ska jag fika, jag vet jag har sagt tidigare att jag måste dra ner på det för det är en dyr hobby, men jag tänker fika i alla fall, jag får hoppa över nån annan fika i framtiden. 

Juste måste fylla på snuslagret så jag borde ta mig till willys så snart som möjligt innan jag köper för många lösa dosor på macken, det är så mycket dyrare. Jag tror jag tjänar 70 kronor för varje stock snus jag köper, ungefär, eller var det kanske 90. Jag får återkomma om det senare.

Skönt att det inte är Januari, det måste vara den mest hemska månaden för alla, för då ska allt årligt betalas, usch fy. Nu kom jag och tänka på elen, förra året vid den här tiden så fick vi en räkning på över 2000 för att vi hade gjort av med mer el än det var beräknat. Elbolaget räknade på förra årets konsumtion och då bodde inte vi här än. Jag får nog lägga undan så mycket jag kan för säkerhetsskull, annars kan vi kanske åka på semester i sommar, om vi har jobb förstås. 





Kommentarer
Postat av: Ullis

har halsbandet kommit

2009-03-25 @ 16:08:08
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: marre

fika är ett måste, hur fattig man än är,aight ;D ? kram

2009-03-25 @ 17:07:02
Postat av: Zaid

Oj da.. upptackte precis att min ilska over kebab grejjen las upp tre ganger! Va ju faktist inte riktigt meningen!

2009-03-26 @ 01:26:44
URL: http://afrosentric.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0