Vem är det som är fattig egentligen??

Jag fick ett tips av Sunniva att läsa fattigbloggen.se. Fan vad arg man blir, det är en reporter för aftonbladet som ska leva på socialbidrag i en månad. Det betyder att efter hyra och räkningar så ska man ha 97 kr per dag att leva för. Fatta vad dålig lön man får om man får mindre än en som går på socialbidrag. För ett halvår sen försökte jag ordna upp min ekonomi lite, för mina pengar bara försvann hela tiden, och jag fattade inte vart dom tog vägen. Så när jag hade betalt allt jag skulle så som hyra och räkningar så räknade jag ut hur mycket jag kunde spendera per dag, och det vart typ 43 kr i månaden och typ 78 kr en annan månad. 

Från och med den 25 Mars ska jag dokumentera alla mina utgifter, det ska bli spännande. Men det kommer bli jobbigt att inse att alla pengar försvinner till fika, käka mat ute och alkohol. Undrar om jag kommer ha mer eller mindre än 97 kr per dag, det känns inte som det. Jag kommer ha hur mycket jag vill i början på månaden och så ingenting på slutet som vanligt, men vem har det inte så, eller hur?!  

ÅÅÅHH, stackars lilla fattigbloggaren som inte kan köpa ekologiska grönsaker, men soretera plast istället da! DAAH!



Kommentarer
Postat av: sunniva

näe vem fan har råd att köpa ekologiskt?

2009-03-23 @ 09:31:31
URL: http://sunniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0