Bröllop

Nu har jag sorterat ut min hjärna så jag känner mig något lugnare, jag har lite bättre koll på allt så att säga. Det är svårt att börja plugga på universitet, det är så mycket information överallt från massa olika håll och så måste man anteckna ALLT ALLT ALLT, för man vet inte vad som är viktigt och det kanske bara nämns en gång.

Jag sitter vid mammas köksbord och lyssnar på Hoven Droven, jag saknar Jämtland. Fast det är trevligt här, nostalgiskt, men jag var borta förra veckan oxå så nu har jag hemlängtan och Oliverlängtan. Och mina katterlängtan och min sänglängtan.


Och träningsabstinens, jag har tagit bort mattan från köket så jag kan stå på händer, det hjälper lite grann.


Imorn ska jag träffa min underbara Sara som är höggravid, ska bli kul och se magen, hon var bara 4-5 månader gravid sist jag såg henne. Det är nog det ända jag saknar från Sthlm, mina vänner och familjen. Åh härliga Östersund, gu vilken hemlängtan jag har nu...


Igår gifte sig Thamine och Joakim, det var jätte vackert. Jag fixade Thamines hår, med löshår och massa nålar, det blev jätte fint.

Det bästa var när hon skulle kasta buketten. Jag såg att den for rakt emot mig och tänkte yeeees, jag tror faktiskt jag skrek det högt, jag minns inte för jag fick en sån adrenalinkick.

Plötsligt kommer Nadine farandes framför mig och buketten åker emellan oss och landar på marken. Jag lyckas rycka den precis innan henne men jag har sån framåtvikt att så jag far och istället för att kliva på Nadine så gör jag en snygg James Bond rullning åt sidan och alla jublar. Fy vad roligt det var jag skrek med världens största leende, vilken underhållning vi måste varit.



Sen dansade vi till persisk musik, det var länge sen för mig men roligt var det. På lördag är det dags för bröllopsfesten och då ska det dansas, det ska bli så himla roligt, det kommer ca 100 pers dit.


Nu ska jag hänga med min lilasyster. Gos!



Kommentarer
Postat av: Haag

Åh vad härligt att de har gift sig! :) Du måste visa bild..Vet du vad jag är hos föräldrarna nu så om du hinner se det här kan du alltid komma förbi eller ringa hem till dom :) Skulle vara så mysigt att ses! Nu ska jag ut å klippa gräsmattan :)

2009-09-11 @ 11:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0