käxa

Jahopp, jag kan INTE läsa en bok och åka tåg baklänges! Usch jag var tvungen och kräkas, men nu känns det bättre, jag måste verkligen komma ihåg att köpa åksjuketabletter.


Jag har haft trevligt, jag hann hänga lite med min bror och syster, min underbara Sara och hennes Johan, mamma oxå och mina underbara tjejer! Della var där ända från Spanien, det var länge sen jag såg henne, men det kändes som igår och massa gamla minnen dök upp i mitt huvud.




-Det är lugnt, jag har ett öga öppet




Det sa jag till Della en gång när vi skulle åka hem från nån fest och vi satt på pendeln påväg till Väsby för vi skulle sova i hennes pappas lägenhet. Tåget gick till Märsta så vi skulle försöka hålla oss vakna men vi nickade till hela tiden, på folk oxå. Jag tyckte det gick jätte bra att sova med ett öga öppet, inga problem, så della somnar och jag hade verkligen ett öga öppet, en stund iaf. Vi vaknade i Märsta, slutstation.


Då var det bara att vänta på en morgonbuss tillsammans med lokala alkisar. Solen började gå upp, och vi var äntligen framme, efter en brant uppförsbacke. Väl vid dörren så hittar vi inte extra nyckeln där den ska vara, bakom nån kruka eller vad det nu var. Vi försöker ringa hennes pappa kl 06 på morgonen utan resultat, tillslut ringer vi hans fru och får veta att det är hon som har den nyckeln för hon skulle vattna blommorna medan han var borta. Och hon var nånstans långt borta och hade ingen större lust att komma dit med en nyckel så tidigt på morgonen.


Vi försöker hitta ett öppet fönster eller balkongdörr, varpå grannen nedanför ser oss och undrar vad vi håller på med. Vi förklarar och han klättrar upp på balkongen för att kolla om det går att komma in den vägen men förgäves. Han erbjuder oss sin lilla tvåsitsiga skinnsoffa att sova på. Vi kunde bara sova i några timmar för sen skulle han upp och då var vi tvugna att gå, men det var skönt att få komma in i värmen och vila en stund.



Det var tider det, ungdomens tider minsann. Härligt att remenissa sådär.






Och min mami bor så fint!

Kommentarer
Postat av: Erik

Så du ändrade designen till sist! Fint!

2009-09-15 @ 02:28:17
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0